vrijdag 15 april 2011

Ik ben verhuisd!

Jawel, het is zover. Ik ben verhuisd al weer een paar weken geleden en woon nu net even buiten het centrum van Cabarete. Het gebied heet ProCab. Een min of meer afgesloten gebied voor doorgaand verkeer. Hier wonen een mix van Dominicanen, buitenlanders uit Frankrijk, Duitsland, Nederlanders, Americanen. Ook veel goedkope aanbiedingen voor studios en appartementen. Voor mij is het ook een aanzienlijke kostenbesparing, maar leef nu wel meer zoals de Dominicanen leven. Je past je aan. De warmte overdag dwingt je tot andere leefgewoonten en tot nu toe bevalt mij dit uitstekend. Ik zal de komende tijd weer wat meer gaan schrijven over het leven hier in de Dominicaanse Republiek.

Onderstaand een aantal foto’s van de woning. Een soort van kleine villa onderverdeeld in 4 kleine studio’s en een soort van achterhuis, met allerlei kleine, duistere kamertjes. Niet echt bedoeld voor bewoning conform Westerse normen, maar in voorkomende gevallen wordt ervan gebruik gemaakt. Zo gaat dat hier, want de mensen helpen elkaar hier meer.

ute-huis-P4121877

ute huis-P4041801

ute-huis-P4041799

ute-huis-P4041813

Geen opmerkingen:

Een reactie posten