zondag 15 augustus 2010

Noodweer in Cabarete

Vandaag het een bloedhete dag. Het is wel vaker 35 C geweest, maar  vandaag was het anders. Aan het strand is toch altijd de beroemde wind staat die het leven aangenaam maakt hier overdag. Die wind was er niet! Ik had een gewaarschuwd mens moeten zijn. Ik was in de loop van de middag al terug gekeerd, via het zwembad, naar mijn appartement om daar te gaan verkoelen bij de zalige airco. Toen ik buiten op mijn terras zat trok het ineens heel snel dicht, door massieve bewolking. De zogenoemde ‘Pleuris brak los!’
Hier had ik al tijden opgewacht, want ik wilde nu wel eens een onweersbui vastleggen. Maar iedere keer als ik mijn camera op een wolkenpartij richtte flitste het net aan de andere kant. Toen ben ik de bui maar gaan filmen. Nu ben ik geen cineast. Dus het gaat nogal heen en weer. Maar er viel hier een partij water, waar we in Nederland vermoed ik een maand of 6 over doen.

In Nederland denken we altijd ‘Oh regen, dat wordt weer bibberen geblazen’. Hier koelde het af van 35C naar 27C. Dat was wel nodig ook.
Kijk naar het filmverslag van het Noodweer in Cabarete wat ik geüpload heb, in jawel….HD kwaliteit. I love that Olympus Pen 1 camera. *grins*

Thunderstorm Dominican Republic august 2010

Deze bui duurde ruim een uur. Nadat de bui was overgetrokken, zat ik wat te donderjagen in Second Life. Een bezigheid die me soms toch wel veel plezier geeft. Ineens fladderde er een mot(je) om me heen. Nu zijn de afmetingen dit beestje een ietsepietsie groter dan we in Nederland gewend zijn. Dus zeg maar gerust “Mot’. Dus ik gewapend met mijn vliegenmepper. Iets wat geen overbodige luxe is om zo’n tool mee te nemen naar deze contreien, achter het beest aan. Het overleefde mijn moordzucht niet. Toen drong ineens tot me door dat me hele appartement vol met die beesten zat. Tevens zag ik in mijn dodemans richt – voor de mot wel te verstaan- dat er ook een hagedis(je) achter een schilderij schoot. Ik ben dus wel even bezig geweest om mijn appartement te schonen van deze dierentuin, welke mijn appartement wel een goede plek hadden gevonden om even te schuilen voor dit noodweer.
Het leven hier is wel een beetje wennen Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten