dinsdag 27 juli 2010

Valuta, money exchange, wisselen van geld op de Dominicaanse Republiek

geld wisselen dominicaanse

Toen ik mezelf aan het oriënteren was over de Dominicaanse Republiek en de mogelijkheden van geld wisselen heb ik op diverse forums zulke verwarrende en stompzinnige zaken gelezen die me alleen meer in verwarring brachten. Hierbij ga ik dus gewoon even duidelijk neerschrijven dat in de Dominicaanse Republiek er totaal geen problemen is om je geld om te wisselen in Dominicaanse Peso's (DOP). Dit vanuit Euro’s of Dollars het maakt allemaal niets uit. Je kan ook gewoon pinnen bij automaten met Maestro. Het staat gewoon aangegeven. En als je je niet wil laten registreren bij banken dat je geld inwisselt, dan kan je tegen een iets mindere koers bij allerlei geldwisselaars, die gewoon open en bloot aan drukke winkelstraten in kleine kantoortjes zitten je Euro’s of Dollars omwisselen. Creditcard worden ook in alle soorten en maten geaccepteerd, al is het toch wel slim om cash bij je te hebben. Met cash bedoel ik dan Peso’s. In de toeristencentra staat er op de bon als je afrekent ook het bedrag in Dollars of Euro’s. Je kan dan ook gewoon met die valuta betalen.

Kortom: als je geld hebt op de Dominicaanse Republiek kan alles! Dus weg met al die onzin verhalen! Hierbij zoals het is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten