woensdag 15 september 2010

Kickerdekick....Mammeloe...het is afkicken geblazen!

Reeds 36 uur zonder internet nu in mijn appartement. Dat is afkicken! Nu ben ik ook alweer een paar dagen gestopt met het roken van sigaren! Dat is ook afkicken! Het is afkicktijd dus. Dit zijn toch wel smetjes in paradise. Natuurlijk laat ik de trouwe lezer zoveel mogelijk mooie dingen zien, maar het leven in een derde wereld land waar je de taal nog niet van machtig bent heeft ook zijn keerzijdes. In de Nederland had ik de helpdesk van Ziggo om de haverklap gebeld. Hier kan je niets. Gewoon maar afwachten en dat is nu eenmaal niet mijn sterkste kant. Vooral niet omdat ik midden in een nieuw projekt zit en dus eigenlijk doorlopend internet nodig heb. Als u zich afvraagt hoe dit verhaal dat wordt gepubliceerd. Nu gelukkig is er overal wel WIFI in allerlei restaurants en bars. Maar dat is dus niet de ideale plek om aan een website te werken.
Toch zal ik mijn gedachten moeten herbezien voor de toekomst. Het is toch wel lastig om afhankelijk te zijn van internet. In het kader van mijn onthechting aan iedere vorm van ‘verslaving’ is internet er toch ook wel één. Hoeveel tijd ik daaraan door heb gebracht is niet te tellen. Het gaat hier in de DR gewoon door in feite. Maar realistisch is dat ik me toch niet wil ingraven hier. Ik wil blijven leven volgens het principe ‘binnen 30 seconden de koffer inpakken en wegwezen’. Dus als ik meer zekerheid wil hebben dan zal ik een huisje moeten huren en dan mijn eigen aansluiting. Voor zo’n stap ben ik niet klaar. Vooral niet omdat ik niet weet of de DR het land is waar ik bij wijze van spreken dood wil gaan. Al zou het wel een lekkere warme dood zijn dan. Toch een pluspuntje weer!
Over het weer gesproken kan ik zeggen dat de DR omringd wordt op dit moment door allerlei tropische stormen die tot ontwikkeling komen op de Atlantisch Oceaan en de Golf van Mexico. Wat er hier van wordt gemerkt is dat er wel veel regendagen zijn nu. Maar tot echte storm uitbarstingen komt het nog niet. Dit seizoen loopt door tot eind oktober. Dus we zien wat hoe dit verder ontwikkelt.

Nou mensen ik hoop de volgende update weer vanuit mijn appartement te kunnen uploaden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten