donderdag 19 augustus 2010

Kanaliseren in Cabarete!

Het leven hier in Cabarete gaat gezapig verder. Het is warm en zal zeker nog erg warm blijven de komende twee maanden. Mijn levensritme heeft zich inmiddels aangepast aan het leven hier. Het is een heel rustig ritme. Het is gewoon te warm om heel veel activiteiten te ontplooien. Dat komt over een maand of twee wel. Dan ga ik erop uit. Nu nog niet. Het is heerlijk om deze vrijheid van handelen te hebben. Ik zal dan toch wel iets goeds hebben gedaan in het leven om dit intermezzo mee te mogen maken.

Ik werd laatst uitgenodigd door mijn huisbaas om aan te schuiven bij een poolfeest. Allemaal Amerikanen en één oudere Nederlandse vrouw die hier een appartement heeft gekocht en geniet van haar oude dag hier. Smart move! Toch merkte ik al snel in mezelf dat die zogenaamde feestvreugde aan mij niet meer is besteed. Ik gooi me niet meer laveloos vol met drank of damp weed. Ik ben gewoon een hele nuchtere vent geworden, die dwars door dit soort pseudo lol heen kijkt. Het klinkt misschien arrogant, maar ik voel zo’n enorme afstand bij het horen & zien van dit gebral.
Ik zit er niet mee dat ik alleen ben, maar andere mensen kennelijk wel. Weten zij veel!?!
Ik loop over van de inspiratie op andere terreinen, om het maar weer even arrogant neer te zetten. Ik weet ook dat er tussen al die mensen niet één zit waarmee ik dit kan delen. Mensen zeggen wel dat ze het snappen -als ik de esoterische registers opentrek- maar ik weet ondertussen wel beter. Wederom totale arrogantie van mijn kant dus.

Toch moet ik deze energie die ik de laatste zo sterk in me voel kanaliseren en op een bepaalde manier uiten. Ik heb daarom mijn esoterisch weblog weer uit de mottenballen gehaald. Hier ben ik nu een cyclus begonnen om iedere dag het ochtend hexagram in te gaan behandelen. Dit is voor mij een goede manier om met dit fenomeen in mezelf om te gaan. Dus neem eens kijkje als je dat leuk vindt.
Tot de volgende keer maar weer. Ik ga nog even lekker zwemmen in het 25 meter zwembad wat bij dit appartement zit. *giggle*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten