donderdag 12 augustus 2010

Mentaliteit verschillen

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik mijn verslag heb bijgewerkt. Ik heb in de laatste dagen meer kennis gemaakt de met de Dominicaanse mentaliteit. Ik had het al vernomen via horen zeggen. Mensen in de Dominicaanse zeggen maar wat en afspraken maken is een gok. Ze komen of veel te laat of helemaal niet. Nu dat heb ik nu ook meegemaakt met een persoon die me al twee keer had benaderd voor het nieuwe appartement en zelfs na e-mail bevestigingen over en weer niet kwam opdagen. Wij Nederlanders …ja ja…doen dingen niet zo. Maar goed ik had me bijvoorbaat al half en half daarop ingesteld. Maar het blijft toch een lullig gevoel om zonder iets te horen er voor Jan met de korte achternaam te zitten wachten. Persoonlijk kan ik daar niet zo goed tegen.

Ik ga op mijn gemak en puur op eigen initiatief nu verder zoeken en gebruik absoluut niet meer van die zogenaamde loopjongens die het strand van Cabarete afstruinen in de hoop een bonusje op te pikken voor het aanbrengen van nieuwe klanten. Waardeloze figuren zijn dat.

Ik had het al eerder geloof ik over al die sales personen gehad hier, maar als u ooit op het strand hier sigaren koopt wees dan zeer kritisch. Want het is van een slechte kwaliteit. Waarom ze dit nu doen? Ergens is het onbegrijpelijk, want het jaagt alleen maar de klanten weg. In een land waar alle natuurlijke grondstoffen voorhanden zijn om een goed product te maken tegen een schappelijke prijs. Het gaat hier om snelle, korte termijn winsten en denken die toeristen die gaan wel weer weg. Niet nadenkend over dat dingen wel worden doorverteld.
Ik rook nu af en toe een sigaartje. Ik denk niet voor al te lang want ik loop alweer te kuchen. Als u een sigaar zoekt ga dan naar salesman Jhonny.  Klik de link! Bij deze winkel kan je wel goede, home made sigaren krijgen die erg lekker roken. Je moet wel door onderhandelen en je poot stijf houden! Succes!

doos-sigaren-donincaanse-republiek-P8111296

Voor de rest is het erg warm de laatste tijd hier. Temperaturen rond de 35C en in de avond blijft het zo’n 28 C. Dat is wel heerlijk. Zo’n lekkere zwoele warmte met de geuren van de jungle om je heen. Nu al hagedissen en kikkers in me appartement gehad. Was wel even schrikken. Maar niets om je zorgen over te maken. Toch wel grappig eigenlijk. Het is gewoon een andere wereld hier. September schijnt de warmste maand te zijn. Maar je hoort me niet klagen hierover. Het is een lekker vooruitzicht om geen winter te hebben!

Wel tot zover mijn korte update!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten