donderdag 29 augustus 2013

Luier talk....een update

Deze eigenzinnig monnik neemt 'het recht op een frisse luier' uitermate serieus. Wanneer ik dit soort zaken hoor dan denk ik al snel....'wie weet moet ik op een gegeven moment ook wel in een opgeknapte gevangenis mijn oude dag doorbrengen en mijn medebewoner in die zelfde gevangenis zal toch doorlopend zijn luier vol schijten en aangezien ik niet verwacht dat in die aangepaste, afgedankte gevangenis een goede lucht zuiveringsinstallatie wordt gemonteerd, zit ik in de stank.

Maar gelukkig onze Staatssecretaris is vol in de luier kwestie gedoken en ik citeer nu zijn woorden volgens het AD:
Staatssecretaris Martin van Rijn van VWS noemt het ,,grote onzin'' dat bewoners van zorginstellingen straks geen recht meer hebben op een schone luier na een ongelukje. Hij wil weliswaar een wetsvoorstel waarin dit wordt geregeld intrekken, maar gaat de inhoud ervan opnemen in een andere wet. Van Rijn heeft dat donderdag gezegd.
Ik was al allerlei gedachten aan het ontwikkelen zoals een variant op een 'Sit-in' op het Haagse Binnenhof en die heel toepasselijk om te dopen tot een 'Shit-in', maar deze kunnen nu voorlopig in de luierkast.

We pamperen wat af in een leven nietwaar....? 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten